Neatliekamā palīdzība

IMG_4626_uznemsana_NMC.jpg


Neatliekamā medicīniskā palīdzība jāmeklē gadījumos, kad pēkšņi un negaidīti radušies dzīvību un veselību apdraudoši traucējumi, piemēram, samaņas un apziņas traucējumi, straujas un pēkšņas asinsspiediena svārstības, sirdsdarbības traucējumi ar ļoti ātru vai ļoti lēnu pulsu vai sāpēm, elpas trūkums, pēkšņas stipras sāpes vai citas sūdzības, kas nemazinās miera stāvoklī un/vai pēc medikamentu lietošanas.

Neatliekamās medicīnas centrs Stradiņa slimnīcā strādā 24 stundas diennaktī, 7 dienas nedēļā. Ik dienu neatliekamās palīdzības sniegšanu centrā nodrošina ārsti, ārstu palīgi, māsas, māsu palīgi un sanitāri. Centrā diennaktī pēc palīdzības ierodas 130 – 210 pacienti.

Slimnīcā neatliekamos gadījumos diennakti pieejami speciālisti internajās slimībās, neiroloģijā, sirds ķirurģijā un torakālajā ķirurģijā,vispārējā ķirurģijā, uroloģijā, ginekoloģijā, acu slimībās, ausu, kakla, deguna slimībās.


Neatliekamās medicīnas centra Klientu informācijas un apkalpošanas daļas tālruņi:

  • 67069600
  • 67069770
  • vai mobilais tālrunis - 25626466

Neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanas kārtība

1.    Neatliekamās medicīnas centrā (NMC) sniedz neatliekamo medicīnisko palīdzību cietušajiem un saslimušajiem. Ja nepieciešams, uzņem cietušo vai saslimušo slimnīcā; 
2.    Jebkuram pacientam, kurš pats ierodas Neatliekamās medicīnas centrā (NMC) vai tiek atvests ar neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigādi, tiek noteikts neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanas prioritātes līmenis:

  • 1.līmenis - jebkurš klīniskais stāvoklis ar dzīvībai bīstamiem apdraudējumiem. Palīdzība tiek sniegta nekavējoties, vienlaikus tiek vērtēts pacienta stāvoklis, tiek veiktas ārstnieciskās darbības;
  • 2. līmenis - gadījumi, kad nesniedzot neatliekamo medicīnisko palīdzību, pacientam var rasties dzīvībai bīstami apdraudējumi vai traucējumi. Palīdzība tiek sniegta 10 minūšu laikā pēc ierašanās veselības aprūpes iestādē. Pacienta stāvokļa novērtēšana un ārstēšana bieži tiek veikta vienlaikus;
  • 3. līmenis - potenciāli draudi dzīvībai, kad pacienta stāvoklis pasliktinās un var radīt nopietnas sekas veselībai. Palīdzība tiek sniegta ne vēlāk kā 30 minūšu laikā pēc ierašanās veselības aprūpes iestādē;
  • 4. līmenis - potenciāls apdraudējums pacienta veselībai, pacienta stāvoklim pasliktinoties var radīt smagas sekas. Novērtēšana un/vai ārstēšana tiek uzsākta ne vēlāk kā stundas laikā pēc ierašanās veselības aprūpes iestādē.

3.    Pacienti, kuri nevēršas pie ģimenes ārsta, bet atnāk uz NMC un kuru veselības stāvoklis neatbilst 1.-4. līmenim, rindas kārtībā var saņemt ārsta konsultāciju (apm. 15 - 20min.) atbilstoši palīdzības apjomam, ko pacients saņemtu ambulatorās vizītes laikā pie sava ģimenes ārsta. Tās laikā tiek veikta pacienta izmeklēšana nolūkā konstatēt neatliekamās medicīniskās palīdzības nepieciešamību, izrakstītas receptes, ieteikts vērsties pie ģimenes ārsta , lai veiktu nepieciešamās analīzes un izmeklējumus. Ja pacients vēlas saņemt analīzes vai izmeklējumus, kas nav neatliekami nepieciešami, tie  būs maksas pakalpojumi rindas kārtībā un pacientam jārēķinās ar gaidīšanu. Pacientiem var piedāvāt arī pierakstīties pie slimnīcas speciālistiem vai uz izmeklējumiem  citos laikos;
4.     Ja pacientam tiek noteikts 3. vai 4. līmenis, bet šajā laikā tiek ievests pacients, kuram noteikts 1. vai 2. līmenis, tad NMC komanda vispirms strādā ar šo pacientu;
5.    Ja neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanas laikā mainās pacienta veselības stāvoklis, medicīniskās palīdzības sniegšanu turpina atbilstoši attiecīgās, izmainītās ārstnieciskās prioritātes līmenim.